Jaarverslag 2021 de Bibliotheek als essentiële dienstverlener

Gepubliceerd op: 30 maart 2022 10:55

2021 was wederom een heel bijzonder jaar voor onze bibliotheken. We begonnen gesloten voor bezoekers en activiteiten. Desondanks hadden onze medewerkers het druk. Er werden heel veel tasjes gemaakt en afgehaald door hongerige lezers. En er werden digitale activiteiten georganiseerd. Van auteurs online tot webinars over belastingaangifte. In mei mochten de deuren gelukkig weer wijder open.

Er werd dit jaar - ondanks de voortdurende en wisselende coronamaatregelen - heel veel bereikt en uitgevoerd en er werden vooral heel veel mensen geholpen met bijvoorbeeld de CoronaCheck app of het maken van een prikafspraak.

In het jaarverslag van bibliotheek Huizen Laren Blaricum en bibliotheek Gooi en meer is te zien dat de bibliotheek in 2021 relevanter dan ooit werd. En essentieel, want we mochten tijdens de laatste lockdown open blijven, voor de lezer, maar vooral voor iedereen die ons hard nodig had. Voor de informatie, voor de hulp en vooral ook als plek, om gewoon even fijn onder de mensen te zijn! Voor ons werd 2021 het jaar dat we essentieel werden.

Dat wisten wij natuurlijk al. Maar het was fijn om dit onderkend te zien.

Pauline Gmelig Meyling
Directeur Bibliotheek Huizen Laren Blaricum